A year to remember

18.5. oli Xeman ja sisarusten yksivuotispäivä. Ajatella, että on kulunut jo vuosi siitä kun kuulimme Riian synnyttävän. Sieltä syntyi viisi pentua, joista valitettavasti yksi menehtyi. Iloksemme muut pennut olivat terveitä ja voivat hyvin. Pentueessa oli kaksi narttua, joista yksi tulisi meille. Varhaisessa vaiheessa ihastuimme neiti A:han(liekkitukka Tainan kutsumana). Neiti A:sta tuli meidän Xemamme.
©Raija Aaltonen
©Raija Aaltonen
©Raija Aaltonen
©Taina Lempiäinen
          Xemasta on kasvanut hieno nuori neiti, tietysti minun kouluttamana. (; Minusta olen onnistunut aika hyvin, vaikka Xema onkin ensimmäinen koirani. Jos saa ylistää koiraana? Tietysti! Xema on ihan paras! Parempaa koiraa en olisi voinut toivoa. Tietenkin tietyt piirteet(tyypillisiä kooikerille) eivät ole toivottuja, mutta ainakaan Xema ei ole terävä kuten Mizy. Xema on aina kiltti kaikille ja ei tarvitse "pelätä" rähisemistä. Joskus Xemakin rähisee, lähinnä isoille yli-innokkaille koirille, jotka tulevat kohti.
          Aamuisin Xema tunnistaa herätyskelloni(siskolla sama, samalla äänellä) ja juoksee suoraan ylös sänkyyni sanomaan huomenta. Olen vihdoin saanut koiran joka tykkää nukkua kainalossani. Lisäksi Xema on minun riehumiskaveri. :D Ulos lähtiessä Xema tietää aina jos olen tulossa mukaan, koska ovesta ei voi mennä ulos jos minä en tule samaan aikaan. Sitten kun minä olen mukana on kiire muiden luokse. Vessakoira tulee aina mukaan vessaan. Ensiksi Xema tarkistaa vessapaperirullan, jos vaikka saisi ottaa sen tällä kertaa. Sitten pitää tarkistaa roskis ja nostaa roskiksen kantta. Jos Xema kuulee vessapaperirullan tyhjenevän tarkoittaa se että rulla on kohta sillä. Pennusta lähtien olen opettanut Xemalle naksuttimen ja uskon sen olevan syy Xeman nopealle oppimiselle. Jo ensimmäisellä oppitunnilla tehdessämme uutta temppua, osaa Xema sen jo oppitunnin lopussa (5-10min.). Vihdoin olen saanut vertaiseni koiran, joka myös tykkää riehua ja olla lähellä.♡
On Xema vähän muuttunut yhden vuoden aikana:
©Taina Lempiäinen
Xema-pennun hauska tapa leikkiä :D

Kiitos Raija! Tietenkin kiitos  myös

Riia, Loki ja Taina!

Xema ♡

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Hyppytekniikka

Sometimes life doesn't go as planned

Miracles in a little girl ♥